Post og dokumentbehandling i felles journalenhet

 
 

1. INNLEDNING

Arkiv og saksbehandlingsrutiner for Gamvik kommune skal gi en oversikt over arkiv, post/journalføring, saksbehandling og utvalgsarbeid.

Den enkelte virksomhet i Gamvik kommune plikter å være kjent med og følge disse rutinene.I tillegg finnes en brukerhåndbok som kan brukes som oppslagsverk i det daglige arbeidet med EDB Sak og Arkiv.

1.1.FORORD

Alle saker som skal behandles politisk eller administrativt i kommune, skal følge dette reglementet. Saker skal bygges opp etter vedtatt mal for saksfremstilling.

Gamvik kommune har fullført saksbehandling, dette innebærer at saksfremlegget følger alle utvalgsbehandlinger som er satt opp.

Alle ansatte i Gamvik kommune som arbeider med saksbehandling eller kontorrutiner, plikter å gjøre seg kjent med og følge disse retningslinjene. Leder er ansvarlig for at nyansatte får nødvendig opplæring.

Arkiv- og saksbehandlingsrutiner for Gamvik kommune er utarbeidet i samsvar med generelle krav i Arkivloven, Kommuneloven, Offentlighets- og Forvaltningsloven.

De følgende retningslinjer for saksbehandlingen i Gamvik kommune har status som internt reglement, vedtatt av rådmannen.

Powered by eZ Publish™ CMS Open Source Web Content Management. Copyright © 1999-2013 eZ Systems AS (except where otherwise noted). All rights reserved.