Formål

Her formulerer kommunen sitt formål med arkivplanen. Kommunens vedtak kan legges til som separat fil.

Formål

Arkivplanen er utarbeidet for å sikre at dokumenthåndtering og saksbehandling i kommunen utføres på en god og formelt riktig måte for å bidra til å:

-Sikre innbyggerne og andre god service gjennom vennlig, rask og korrekt behandling ved henvendelse til kommunen.

-Bedre politikernes arbeidsvilkår og beslutningsgrunnlag med vektlegging på kvalitet og styringseffekt i saksbehandlingen.

-Bidra til effektivitet og kvalitet i den kommunale saksbehandlingen og kontorrutinene generelt gjennom bedring av informasjonsflyt og arbeidsmåter i kommunens administrasjon.

-Lette opplæringen i forbindelse med nytilsettinger/skifte av personale.

-Arkivet skal på en trygg måte ivareta rettslig og historisk dokumentasjon for ettertiden.

Powered by eZ Publish™ CMS Open Source Web Content Management. Copyright © 1999-2013 eZ Systems AS (except where otherwise noted). All rights reserved.