Arkivplanen skal brukes som arbeidsredskap av alle ansatte i Lenvik kommune. Målet er at alle som håndterer dokumenter som blir til som ledd i den virksomhet kommunen driver, skal kunne finne informasjon om hvilke retningslinjer som må følges, og hvilke praktiske løsninger kommunen har valgt på arkivområdet. Det legges opp til årlige oppdateringer av arkivplanens arkivoversikt og rutinebeskrivelser, men hovedrevisjon vil finne sted hvert 4. år. Det vil bli sendt ut melding om hvilke endringer som blir gjort umiddelbart etter revisjonen. Alle brukere har ansvar for å gi tilbakemeldinger på den informasjon som finnes i planen. Dersom registrerte opplysninger ikke stemmer eller endringer har funnet sted skal arkivleder, Hennie Eidissen kontaktes på telefon 77871035 eller per e-post hennie.eidissen@lenvik.kommune.no. Arkivplanen skal rutinemessig periodiseres hvert 4. år, på lik linje med resten av arkivene i Lenvik kommune. Kommunens arkivleder, Hennie Eidissen, vil ha det daglige ansvaret for å følge opp arkivplanens bestemmelser i forhold til alle virksomheter i kommunen. |