Rutine for registrering av journalposttittel

Generelt

I motsetning til sakstittelen, som skal være dekkende for alle journalpostene i saken, skal journalposttittelen spesifiseres ut fra innholdet i det enkelte dokument.

Molde kommunes rutine

I de journalpostene der det ikke er definert annerledes, skal det i journalpostens første linje registreres ”hva journalposten gjelder” og {periode / år}.

Det anbefales følgende standardtekst, der det er hensiktsmessig, for å spesifisere den enkelte journalpost:

o Søknad om … (dokumenttype I)

o Foreløpig svar … (dokumenttype U)

o Opplysninger om saken … (dokumenttype U/I)

o Oversendelse til uttalelse / behandling … (dokumenttype U)

o Svar på uttalelse / behandling … (dokumenttype I)

o Vedtak:

§ Tillatelse til … (dokumenttype U)

§ Avslag på … (dokumenttype U)

o Avgjørelse om … (dokumenttype U)

(eks. oppsettende virkning o.a. som ikke er vedtak og ikke er foreløpig svar)

o Klage på … (dokumenttype I)

o Omgjøring av vedtak … (dokumenttype U)

o Omgjøring av vilkår … (dokumenttype U)

o Avslag på klage om … (dokumenttype U)

o Oversendelse av klage … (dokumenttype U)

Journalposttittel og overskrift på utgående brev

Det skal brukes vanlige rettskrivingsregler i ePhorte. Journalposttittelen skal, så sant den gir en meningsbærende overskrift, ikke endres på brevet.

Malene i ePhorte er definert slik at journalposttittelen kopieres over til overskriften på

utgående brev. Overskrift i dokumentene er formatert med store bokstaver. Det skal helst ikke brukes bare store bokstaver i tittellinjene i journalen.

Powered by eZ Publish™ CMS Open Source Web Content Management. Copyright © 1999-2013 eZ Systems AS (except where otherwise noted). All rights reserved.