Generelt I motsetning til sakstittelen, som skal være dekkende for alle journalpostene i saken, skal journalposttittelen spesifiseres ut fra innholdet i det enkelte dokument. Molde kommunes rutine I de journalpostene der det ikke er definert annerledes, skal det i journalpostens første linje registreres ”hva journalposten gjelder” og {periode / år}. Det anbefales følgende standardtekst, der det er hensiktsmessig, for å spesifisere den enkelte journalpost: o Søknad om … (dokumenttype I) o Foreløpig svar … (dokumenttype U) o Opplysninger om saken … (dokumenttype U/I) o Oversendelse til uttalelse / behandling … (dokumenttype U) o Svar på uttalelse / behandling … (dokumenttype I) o Vedtak: § Tillatelse til … (dokumenttype U) § Avslag på … (dokumenttype U) o Avgjørelse om … (dokumenttype U) (eks. oppsettende virkning o.a. som ikke er vedtak og ikke er foreløpig svar) o Klage på … (dokumenttype I) o Omgjøring av vedtak … (dokumenttype U) o Omgjøring av vilkår … (dokumenttype U) o Avslag på klage om … (dokumenttype U) o Oversendelse av klage … (dokumenttype U) Journalposttittel og overskrift på utgående brev Det skal brukes vanlige rettskrivingsregler i ePhorte. Journalposttittelen skal, så sant den gir en meningsbærende overskrift, ikke endres på brevet. Malene i ePhorte er definert slik at journalposttittelen kopieres over til overskriften på utgående brev. Overskrift i dokumentene er formatert med store bokstaver. Det skal helst ikke brukes bare store bokstaver i tittellinjene i journalen. |