Dokumentsenterets ansvar

Dokumentsenterets hovedoppgave er å kvalitetssikre dokumentasjonen av virksomheten i kommunen. Dokumentsenteret skal:

  • åpne og fordele post og pakker
  • registrere inngående brev og epost utenfra
  • kontrollere dokumenter og journalføring
  • restansekontroll
  • innsyn eldre arkiv
  • betjening av bortsettingsarkiv i Liengården
  • sikre at arkivet dokumenterer kommunens saksbehandling.
  • sørge for at det blir tatt vare på dokumentasjon av arkivrutiner og arkivsystem
  • holde seg oppdatert på kommunens sak og arkivsystem
  • gi opplæring, kursing og support i Public 360

Det skal være én arkivansvarlig knyttet til enheter som har egne fagsystem. De arkivansvarlige har det daglige ansvaret for at postbehandling og arkiv skjer i samsvar med reglene i arkivforskriften og kommunens arkivplan.

Powered by eZ Publish™ CMS Open Source Web Content Management. Copyright © 1999-2013 eZ Systems AS (except where otherwise noted). All rights reserved.