Kvalitetssikring

Innledning og forutsetning for god kvalitetssikring

Dokumentsenteret er sisteinstans og skal kvalitetssikre arbeid utført av ledere og saksbehandlere i kommunen. Arkivaren har en viktig rolle i å holde databasen ryddig og oversiktlig. Dette innebærer at vi må ha rutiner for å sikre at informasjonen i sak/arkivet er autentisk og troverdig som dokumentasjon for aktiviteter og oppgaver i kommunen. Kvalitetssikringsrutinene skal også være til hjelp i å veilede ledere og saksbehandlere. Når arkivaren retter opp feil eller gjør vesentlige endringer i en sak eller journalpost, må derfor dette gjøres i samarbeid med saksbehandlerne slik at de:

  • blir bevisste på hvordan saker og journalposter skal registreres
  • er oppmerksomme på endringer som er gjort i deres saker og journalposter. Ved større avvik og gjentagelser dokumenteres og meldes hendelsen videre til seksjonsleder for dokumentsenteret, som tar dialog videre med nærmeste leder for videre oppfølging.
Powered by eZ Publish™ CMS Open Source Web Content Management. Copyright © 1999-2013 eZ Systems AS (except where otherwise noted). All rights reserved.