Administrasjonsutvalget

Dette utvalget er opprettet i medhold av kommunelovens § 25 - partssammensatte utvalg - administrasjonsutvalg og består av 5 medlemmer, hvorav 3 (arbeidsgiverrepresentanter) velges av kommunestyret og 2 av medlemmene velges av og blant de ansatte etter forholdstallsprinsippet.

Utvalget er kommunens hovedutvalg i personal- og organisasjonssaker og har som arbeidsområde de oppgaver som har tilknytning til kommunens arbeidsgiverfunksjon. Adm.utvalget er tillagt oppgaven med kommunens likestillingsarbeid.

Utvalget har avgjørelsesmyndighet i følgende saker:

  1. Fortolkning av ansettelses- og permisjonsreglement.
  2. Ved avskjed avgjøre om arbeidstaker skal suspenderes.
  3. Avgjøre hvilke grupper som kan tildeles stipend.
  4. Behandler og foreslår overordnede retningslinjer for kommunens personalpolitikk.
  5. Se til at vedtatte planer innen lønns- og personalpolitikk evalueres og rulleres.
  6. Avgjøre tvistespørsmål om tolkning og praktisering av avtaler og reglementer som angår arbeidstakernes ansettelses- og arbeidsvilkår.
  7. Andre saker som kommunestyret måtte delegere til utvalget.
Powered by eZ Publish™ CMS Open Source Web Content Management. Copyright © 1999-2013 eZ Systems AS (except where otherwise noted). All rights reserved.