Seksjonsleder for arkiv- og dokumenthåndtering har ansvar for koordinering av samtlige arkiv i fylkeskommunen. Det påhviler seksjonsleder for arkiv- og dokumenthåndtering: - å sørge for utarbeidelse/ajourhold av felles arkivregler for hele fylkeskommunen, samt rutiner som omhandler arkiv og sørge for gjennomføring av disse - å sørge for opplegg for opplæring av arkivpersonell i fylkeskommunen samt nødvendig grunnopplæring av brukerne - å være leder for fylkeskommunens arkivfaglige gruppe, samt ha et nært samarbeid med andre brukergrupper - å være hovedansvarlig hvis det innføres ny arkivnøkkel/ordning - å være ansvarlig for koordinering av offentlige postlister til pressen - å ha ansvar for mottak og avlevering til fylkeskommunens fjernarkiv(depot) - å tilpasse arkivrutiner for personregistre (i samarbeid med registeransvarlige) - å oppdatere rutinehåndboken med vedlegg årlig - å vedlikeholde arkivplan for Vestfold og Telemark fylkeskommune |