Glemt Passord?

Tilgangsstyring og brukerrettigheter

I Åfjord kommune brukes Documaster og ePhorte som arkivsystem, og de ansatte har roller og tilganger ut fra hvilke oppgaver de gjennomfører i jobben sin.

Tilganger til, endringer og fjerning av roller 

Det er arkivleder som oppretter og gir tilgang etter skriftlig instruks fra vedkommende ansatt sin leder. Endringer varsles inn til arkivleder fra ansattes leder. Brukeren blir også fjernet etter beskjed fra leder.

Oppretting, endring og godkjenning av dokumenter

Saksbehandler kan alltid endre et dokument vedkommende har laget

Det er arkiv - og dokumenttjenesten som kan endre ferdigstilte dokumenter.

Logg på endringer ligger i systemet.

Se for øvrig ytterligere beskrivelse av elektroniske system i For arkivtjenesten / Rutiner / Rutiner for arkivdanningen / Elektronisk arkiv - Instruks for oppfylling av krav / Elektroniske arkiv - instruks / Elektronisk arkiv - instruks for oppfyllelse av krav §§3-2, 3-4 og 3-6