Glemt Passord?

Organisering av funksjonsområdet og delegering

Organisering av funksjonsområdet og delegering - ikke ferdig!

Personalforvaltning / Human resources (HR) for ansatte i kommunen:

  • Personalsaker,
  • rekruttering og tilsetting,
  • Helse, miljø og sikkerhet (HMS),
  • håndtering av konflikter og varsling,
  • kompetanseutvikling og opplæring,
  • administrasjonsutvalget

Personalforvaltning for folkevalgte består av: 

  • satser for godtgjøring.
  • Pensjonsordninger.
  • Avtaler med folkevalgte.
  • Forhold som får betydning for folkevalgtes pensjonsrettigheter.
  • Fritak eller suspensjon fra verv.

Personalforvaltning / HR

Personalsaker og -dokumenter arkiveres i Elements. Det overordnede ansvaret for personalforvaltning ligger i sentraladministrasjonen ved kommunedirektør, kommunalsjef organisasjon og samfunn og HR-leder. I tillegg har den enkelte virksomhetsleder ansvar for personalforvaltning innenfor sine virksomheter.  

Folkevalgte

Dokumenter arkives i Elements. Formannskapssekretær har ansvaret.