Organisering av funksjonsområdet og delegeringFolkehelse, helsestasjon og skolehelsetjenesten, fastlegeordningen, akuttmedisinsk beredskap utenom sykehus, helse- og omsorgstjenester i hjemmet og på institusjon, rusomsorgen, skjenkebevilling. Saker som handler om økonomi for disse delene, for eksempel budsjett, regnskap osv. blir arkivert i Acos web sak av økonomiavdelingen. Alle dokumenter knyttet til personal blir arkivert i Acos web sak, hovedansvarlig for det er de aktuelle virksomhetslederne.
Folkehelse, helsestasjon og skolehelsetjenestenFolkehelsekoordinatoren i Røros kommune er organisert i sentraladministrasjonen. Ergoterapitjenesten, fysioterapitjenesten og helsestasjonen er i Røros kommune organisert under virksomhet helse. Dokumenter i ergoterapitjenesten arkiveres i helseplattformen. Dokumenter i fysioterapitjenesten arkiveres i helseplattformen. Dokumenter Helsestasjonen arkiveres i helseplattformen. Tilskuddssaker føres i Acos web sak. Virksomhetsleder helse er ansvarlig.
FastlegeordningenDokumenter arkiveres i CGM Allmenn. Kommuneoverlegen er ansvarlig.
Akuttmedisinsk beredskap utenom sykehusDokumenter arkiveres CGM Legevakt. Lege på vakt er ansvarlig.
Helse- og omsorgstjenester i hjemmet og på institusjonHelse- og omsorgstjenester i hjemmet og på institusjon består av virksomhet hjemmebaserte tjenester og virksomhet Gjøsvika sykehjem og Øvehagaen bo-, helse- og velferdssenter. Hjemmebaserte tjenester inkluderer tiltak for funksjonshemmede (TFF). Dokumenter arkiveres i Helseplattformen og i Acos web sak. Virksomhetsleder hjemmebaserte tjenester og virksomhetsleder Gjøsvika sykehjem og Øvehagaen bo-, helse- og velferdssenter er ansvarlig.
RusomsorgenRusomsorgen er organisert i avdeling psykisk helse- og rustjeneste som er underlagt virksomhet helse. Dokumenter arkiveres i Helseplattformen og i Acos web sak. Avdelingsleder psykisk helse- og rustjeneste er ansvarlig.
SkjenkebevillingSkjenkebevillinger er underlagt sentraladministrasjonen og kommunalsjef helse og omsorg. Dokumenter arkiveres i Acos web sak. |