Glemt Passord?

Ansvar for tildeling og ajourhold av brukerrettigheter

Arkivleders Ansvar:

  • Tildeling av brukerrettigheter styres av arkivleder og/eller systemansvarlig.
  • Rettigheter skal styres etter tjenstlig behov, og det er kun kommunedirektør og arkivtjenesten som har utvidet rettigheter. 
  • Brukerrettighetene blir ajourholdt kontinuerlig

Ledere ute i virksomheten har ansvaret for at arkivleder blir informert/varslet om

  • tildeling av brukerrettigheter til nye personer i sak/arkivsystemet
  • personer som ikke lenger skal ha brukerrettigheter i sak/arkivsystemet
  • endring av en persons brukerrettigheter i sak/arkivsystemet

det kan skje

  • ved nyansettelse
  • ved endring i stilling som medfører endrede rettigheter i sak/arkivsystemet
  • når ansatte slutter

Meldingen skal inneholde:

  • Den ansattes fulle navn og stillingstittel
  • Nøyaktig dato for endring av brukerrettigheter/ oppretting av ny bruker/ stopp av brukerrettigheter
  • Spesifisering av hvilke tilganger og rettigheter den ansatte skal ha/ evt. stopp av tilganger.
  • Spesifisering av den enkeltes roller, evt.klarering for tilgangskoder