Arkivleders Ansvar:
- Tildeling av brukerrettigheter styres av arkivleder og/eller systemansvarlig.
- Rettigheter skal styres etter tjenstlig behov, og det er kun kommunedirektør og arkivtjenesten som har utvidet rettigheter.
- Brukerrettighetene blir ajourholdt kontinuerlig
Ledere ute i virksomheten har ansvaret for at arkivleder blir informert/varslet om
- tildeling av brukerrettigheter til nye personer i sak/arkivsystemet
- personer som ikke lenger skal ha brukerrettigheter i sak/arkivsystemet
- endring av en persons brukerrettigheter i sak/arkivsystemet
det kan skje
- ved nyansettelse
- ved endring i stilling som medfører endrede rettigheter i sak/arkivsystemet
- når ansatte slutter
Meldingen skal inneholde:
- Den ansattes fulle navn og stillingstittel
- Nøyaktig dato for endring av brukerrettigheter/ oppretting av ny bruker/ stopp av brukerrettigheter
- Spesifisering av hvilke tilganger og rettigheter den ansatte skal ha/ evt. stopp av tilganger.
- Spesifisering av den enkeltes roller, evt.klarering for tilgangskoder
|
|