Glemt Passord?

Oppgavefordeling mellom arkivpersonale, saksbehandlere og ledere

Arkivtjenesten (arkivpersonale) har ansvar for å:

  • motta, åpne, sortere, registrere og skanne all inngående post
  • opprette nye saker
  • vurdere offentlighet og unnta utfra hjemmel
  • kontrollere at saksbehandlernes registreringer er riktige
  • kontrollere forfallslister og ta ut restanseliste 4 ganger i året
  • kvalitetsikre arkivet og journaldatabasen gjennom kontroll av alle registreringer
  • Bunkelegge papirdokumenter i 6 måneder
  • betjene utlån fra bortsettingsarkiv
  • arkivere (ferdigstille) ferdig behandlete saker - saker satt til status F av saksbehandler

Saksbehandlerne har ansvar for å:

  • sørge for at personlig adressert post, enten det er papirdokumenter, telefaks, e-post eller sms, blir levert til arkivtjenesten for registrering i postjournal dersom dette har betydning eller kan få betydning for saksbehandling (sakspost)
  • holde oversikt over hvilke saker de har til behandling ved hjelp av saksbehandlingssystemet EDB Sak og Arkiv (ESA)
  • kontrollere offentlighetsvurdering
  • saksbehandle og/eller avskrive mottatt post/inngående dokumenter
  • sørge for at all dokumentproduksjon skjer i ESA
  • sende utgående dokumenter til nærmeste leder for elektronisk godkjenning, jf. kommunens delegasjonsreglement
  • sende for godkjenning til rådmann/kommunalsjef saksframlegg som skal opp i politiske utvalg
  • gi melding via ESA at sak skal avsluttes
  • gi beskjed om behov for forlenget lånetid for saksmapper utlånt fra papirarkivet

Enhetsledere har ansvar for å:

  • fordele oppgaver/post til rette saksbehandler
  • godkjenne utgående dokumenter og godkjenne saksframlegg til politisk behandling
  • kontrollere offentlighetsvurdering
  • sørge for at restanselister følges opp
  • bidra til at kravene til dokumentasjon av saksbehandlingen blir ivaretatt