Glemt Passord?

Kvalitetssikring av journaldatabasen

Arkivtjenesten skal kontrollere at alle saksdokument er journalførte og knyttet til rett sak i brevjournalen.

Arkivtjenesten skal kontrollere at sak-/arkivsystemet blir brukt rett slik at føringen av avsluttede saker, og avskrevne dokument, låses.

Arkivtjenesten har ansvar for å kvalitetssikre registreringer/funksjoner som utføres av saksbehandlere og ledere.

Dette gjøres ved at arkivtjenesten daglig henter fram utgående journalposter, kvalitetssikrer og retter alle registrerte journalopplysninger. Dette innebærer å sikre at:

  1. offentlighetsvurdering er gjennomført, og nødvendig skjerming av avsender/mottaker, arkivkoder, saksnummer, tittel og saksinnhold er gjort.
  2. arkivkode og sakstittel er dekkende når ny sak er opprettet
  3. saken er knyttet til rett arkivdel (arkivserie)
  4. journalposten er knyttet til rett sak
  5. rett arkivkode er satt på saken

Når dette er gjennomført legges journalpostene ut i offentlig journal.