Glemt Passord?

Organisering av arkivtjenesten

Arkivtjenesten i Lenvik kommune er organisert med et felles postmottak og sentralarkiv for alle enheter/virksomheter lokalisert til rådhuset og Driftssentral, Sandvikveien 49. Fagsystemer og tilhørende objektserier er fysisk plassert hos de enhetene som har ansvar for saksfeltet, og driver den daglige saksbehandling i systemene.

Virksomhetene som ikke inngår i sentralarkivet/fellesarkivet, har egne postmottak og skal være selvstendige arkivskapere. Alle arkivskapere skal bygge opp og vedlikeholde egne arkiver i samsvar med reglene i denne arkivplanen.

Arkivet til hver enkelt arkivskaper skal dokumentere arkivskaperens arbeid og virksomhet.

All saksbehandling og arkivene i Lenvik kommune er i dag kategorisert som fullelektroniske. Dette innebærer at de elektronisk produserte og lagrede dokumentene er de originale, offisielle og gyldige versjonene. 

Har offentlige organ en blanding av papirbaserte og elektroniske arkivdokumenter innen samme arkivserie/arkivdel er skal de betraktes som papirarkiv etter gjeldende regelverk.