Glemt Passord?

Restansekontroll

Saksbehandler har ansvar for selv å føre kontroll med egne restanser. Restanser oppstår når inngående dokumenter med journaltype "I", og notater med journaltype "N" ikke er besvart, eller ikke er avskrevet.

Enhetsleder skal hver måned føre kontroll med restansene for de ansatte i egen enhet. Reelt avsluttede saker avskrives og avsluttes. Dersom en ansatt har uvanlig mange restanser, og dette kommer av ukorrekt bruk av sak-/arkivsystemet, skal arkivtjenesten få beskjed om dette.

Arkivtjenesten fører restansekontroll for alle brukere en gang hvert kvartal. Dersom kontrollen avdekker ukorrekt bruk av sak-/arkivsystemet, skal arkivtjenesten sørge for å gi tilstrekkelig opplæring av den eller de ansatte dette gjelder for.

Rådmannen har ansvar for å følge opp den kvartalsvise restanselista dersom denne avdekker forhold som ligger utenfor arkivtjenestens ansvarsområde.