Glemt Passord?

Konfigurasjon

ESA7 ble tatt i bruk som Drammen kommunes sakarkivsystem 1.1.2008.

Konfigurering av oppsettet er dokumentert i et konfigurasjonsdokument som gir oversikt over de konfigurerbare innstillingene som er foretatt i systemet.

Konfigurasjonsdokumentet beskriver bl.a.:

  • Arkivstruktur
    • arkivdeler, standardverdier for sak- og journalpoststatus avhengig av rolle, ordningsprinsipper m.v.
  • Administrativ struktur, organisatoriske nivåer
  • Oppsett av maler
  • Oppsett av skjemaer
  • Brukerprofiler
  • Tilgangsstyring
  • Tilgang til historiske baser

Konfigureringen kan endres dersom forholdene tilsier det. Slike endringer skal godkjennes av fagleder systemutvikling og skal kun utføres av de som er autorisert for dette.

Før endringer iverksettes skal disse testes i testmiljøet for å avdekke mulig negativ innvirkning på funksjonalitet og tilgangsrettigheter før de implementeres i produksjonsbasen.

Endringene i oppsettet av ESA gjøres gjennom en egen modul; EDB Sak og Arkiv Administrator.

Endringer skal oppdateres eller nyregistreres i konfigurasjonsdokumentet, og endringsloggen i dokumentet skal oppdateres med versjonsnummer, dato og signatur.