Glemt Passord?

Sjekkliste for ESA brukere som skal slutte eller bytte tjenestested

Ansatte som skal slutte i kommunen eller bytte til et annet tjenestested skal avslutte sine aktive saker og journalposter eller få de overført til en annen saksbehandler. Når det er gjort, må nærmeste leder for denne ansatte melde om at brukeren skal deaktiveres i ESA. Dette gjøres ved å sende en e-post til ESA brukerstøtte på e-postadresse bru2000@drmk.no. Overføring av saker og journalposter skal avklares med nærmeste leder.

Den utarbeidede sjekklisten gjelder likt for både saksbehandlere og ledere.

Sjekkliste som er utarbeidet legges ikke ut i sin helhet her da den inneholder flere lenker til andre dokumenter, men hovedpunktene er som følger:

  1. Søk opp egne restanser, inkl. beskrivelse av hvordan avskrive med kode eller nytt dokument
  2. Søk opp journalposter i status R (reservert), inkl. beskrivelse av hvordan status endres
  3. Søk opp saker i status B (under behandling), inkl. beskrivelse av hvordan saker avsluttes

Sjekklisten inneholder detaljerte brukerveiledninger for hvordan sluttbrukeren selv skal utføre oppgavene i ESA.