Når det ikke forventes flere dokumenter i en arkivsak skal saksansvarlig gi beskjed om at en saksmappe kan lukkes (avsluttes) til arkivet ved å velge ”Marker som ferdig” fra hurtigmenyen på saksnivå. Arkivet søker jevnlig frem saker som er ferdige i Arkivsøk; ”Saker med status F”. Arkivet skal kontrollere og avslutte saken ved å påføre statuskode A (Avsluttet). Dersom det er dokumenter i saken som ikke er avskrevet eller ferdigstilt vil ePhorte gi melding om dette og arkivmedarbeider skal da gi melding til saksansvarlig som har ansvar for å avskrive restanser og klargjøre saken for avslutning. Aktivitet Kontrollere og avslutte sak når saksbehandler gir beskjed om at sak skal avsluttes.
1.
|
Velg ”Arkivsøk” og søket; ” Saker med status F”
|
ARKIVET
|
2.
|
Kvalitetssikre registreringer og elektroniske filer.
|
ARKIVET
|
3.
|
Endre saksstatus til A (Avsluttet).
|
ARKIVET
|
4.
|
Hvis saken har journalposter som ikke er avskrevet, ferdigstilt eller andre ting som arkivet mener saksansvarlig må rydde i, så skal saksstatus tilbakestilles til B (Under Behandling), eller hvis behov R (Reservert). Kontakt saksansvarlig med beskjed om hva som må utføres før arkivsaken kan avsluttes.
|
ARKIVET/ SAKS- ANSVARLIG
|
|