Glemt Passord?

Journalføre elektronisk signerte og avslåtte arbeidsavtaler

Innledning

Utgående arbeidsavtaler

Fullførte (signerte) signeringsoppdrag

Avbrutte (ikke signerte) signeringsoppdrag

Skjema for tuberkulose/MRSA/bil i tjenesten

Innledning

 Denne rutinen beskriver hvordan dokumentsenteret/arkivkonsulenter skal behandle og journalføre arbeidsavtaler som er sendt til elektronisk signering. Rutinen gjelder for både utgående og inngående avtaler

Avtalene som er sendt ut til signering kommer tilbake som signert eller avslått, og vil automatisk legge seg i personalmappen som ny inngående journalpost.

Dokumentsenteret fanger opp disse avtalene i egne kurver, fordelt på «fullførte signeringsoppdrag» og «avslåtte (avbrutte) signeringsoppdrag»

 

Utgående arbeidsavtaler

 

Sjekkliste

  1. Status
  2. Historikk
  3. Mottaker/lagret i rett personalmappe
  4. Godkjenning/dokumentet
  5. Journalpost- og dokumenttittel

 

1. Status

De aller fleste avtalen har status E, men noen avtaler kan ha status R. Har journalposten status R, så sjekk historikken – står det «signeringsoppdrag laget» – kan journalposten settes i J.

 

2. Historikk

«Signeringsoppdrag laget» betyr at avtalen er sendt til signering.

 

3. Mottaker

Mottaker skal ha personnummer – man får ikke sendt til godkjenning uten personnummer

Sjekk om mottakeren samsvarer med navn på personalmappen, og at det er opprettet i riktig sak.

 

4. Godkjenning

Dokumentet trenger ikke ytterligere godkjenning i Websak da det allerede er godkjent elektronisk i Visma. Sjekk selve tekstdokumentet, som skal ha status «til overføring»

 

5. Journalpost- og dokumenttittel

Journalposttittel og dokumenttittel skal samsvare med  tittelen på det fysiske dokumentet, jfr følgende skriveregler:

Fast tilsetting

Tittellinje 1: Avtale om fast tilsetting – «stillingsbetegnelse»

Tittellinje 2: Arbeidssted – ev. startdato

 

Midlertidig tilsetting

Tittellinje 1 : Avtale om midlertidig tilsetting – «stillingsbetegnelse»

Tittelinje 2: Arbeidssted – periode for avtalen

Endring i arbeidsforhold (endringsmelding)

Tittellinje 1: Avtale om endring av arbeidsforhold – «beskrivelse av endring»

Tittellnje 2: Arbeidssted – dato/periode for endring

 

Intensjonsavtale

Tittellinje 1: Intensjonsavtale – «stillingsbetegnelse»

Tittellinje 2: Arbeidssted – periode for avtalen

 

Oppdragsavtale: (disse er foreløpig ikke med i signeringsløsningen)

Tittellinje 1: Oppdragsavtale – «type oppdrag»

Tittellinje 2: Periode for avtalen

 

Fullførte (signerte) signeringsoppdrag

Sjekk at avtalen er registrert i riktig sak

Signerte avtaler fordeles til:

  • LØN som admenhet, åpen på saksbehandler
  • kopi til nærmeste leder – ved tvil sjekk avtalen
  • kopi til saksbehandleren som har sendt ut avtalen

 

Avbrutte (ikke signerte) signeringsoppdrag

Avbrutte avtaler kan ha 3 forskjellige avvisningstyper. Expired, rejected og reserved.

Hvilken type avvisning fremkommer av dokumentet, med følgende tekst:

 

Kvittering avbrutt oppdrag

SignSessionId : c4cfd328-885a-4cf2-8c7d-97040baaad06

Journalpost id: 2018051168

Signatar: Her er fødselsnummer fylt ut - Status: EXPIRED/REJECTED/RESERVED

 

 

1. Expired – betyr at avtalen ikke er signert innen fristen. Teksten «signeringsfrist utløpt» påføres i tittelfeltet, og fordeles til saksbehandler som har sendt ut avtalen. 

2. Rejected – betyr at mottaker selv har valgt å avvise tilbudet. Det blir ikke påført noe ekstra tekst i tittelfeltet,  fordeles til saksbehandler som har sendt ut avtalen.

3. Reserved – betyr at mottakeren har reservert seg mot digital kommunikasjon fra det offentlige. Teksten «reservert mot digital signatur» påføres i tittelfeltet og fordeles til saksbehandler som har sendt ut avtalen.

 

Skjema for tuberkulose/MRSA/bil i tjenesten

Disse skjemaene importeres til personalmappen fra skjemamottaket. Fordeles til nærmeste leder med kopi til saksbehandler.