Glemt Passord?

Godkjenning av journalposter

Saksbehandling foregår elektronisk og journalposter som krever godkjenning sendes til ansvarlig leder i form av en elektronisk oppgave av type "Til godkjenning". Leder vil finne alle journalposter som er klar til godkjenning i kurven "Mottatt for godkjenning". Leder må godkjenne journalposten før ferdigstillelse eller ekspedering. 

 

Rutinebeskrivelse og ansvarlig utførende 

1. 

Velg journalposten som skal godkjennes fra Mottatt for godkjenning. 

LED 

2. 

Les eventuelle merknader og gjør deg kjent med innholdet i hoveddokumentet og i eventuelle vedlegg. 

LED 

3. 

Hvis man ønsker å redigere i dokumentene:  
Opprett ny versjon og gjør endringer. Siste versjon av dokumentet vil automatisk bli aktiv, gjeldende versjon. 

LED 

4. 

NB! Det er svært viktig at knappen Behandle oppgave benyttes når denne er aktiv.  

Behandle oppgaven med et av følgende alternativer: 

  • Ikke godkjent 

Benyttes for å gi tilbakemelding til forrige ledd om at det må gjøres korrigeringer før leder kan godkjenne journalposten. 

 

Mottaker av Retur -oppgaven:  

Oppgaven returneres automatisk til forrige ledd i saksgangen, men mottaker kan overstyres. 

 

  • Videresendt for godkjenning 

Benyttes for å videresende til neste ledd i saksgang for godkjenning. 

 

Mottaker av Videresendt for godkjenning-oppgaven:  

Neste ledd i godkjenningsrutinen. 

 

  • Godkjent til ekspedering 

Benyttes når journalposten er godkjent og skal sendes til ekspedering. 

 

Mottaker av Godkjent-oppgaven:  

Som hovedregel er saksbehandler mottaker av oppgaven.  

LED 

Dersom lederen ikke er tilgjengelig godkjenner stedfortreder.