Glemt Passord?

Sende til godkjenning

Saksbehandling foregår elektronisk og journalposter som krever godkjenning sendes til ansvarlig leder i form av en elektronisk oppgave av type Til godkjenning av leder før ekspedering ved behov. 

Rutinebeskrivelse og ansvarlig utførende 

1. 

 Finn/skriv dokumentet som skal godkjennes 

SBH 

2. 

Kontroller registrering og innhold før du sender til godkjenning.  

Journalstatus må være R (reservert) når du sender til godkjenning slik at leder eventuelt kan gjøre endringer eller tilføyelser ved behov. 

SBH 

3. 

Opprett en oppgave på en av følgende måter: 

Klikk på FAb-knappen, velg oppgave

Oppgavevinduet vil åpnes  

  • Velg mottaker av oppgaven 
  • Skriv eventuell merknad til leder 
  • Bekreft og send oppgaven ved å klikke på OK 

SBH 

4. 

Ha oversikt over journalposter du har sendt til godkjenning i kurven Sendt til godkjenning. Her vil du se om journalposter blir liggende uten å bli fulgt opp. 

SBH 

5. 

Hvis leder ikke godkjenner journalposten mottar saksbehandler en oppgave av type Ikke godkjent i kurven Mottatte oppgaver. Da må korrigeringer gjøres og rutinen for å sende til godkjenning utføres på nytt. 

SBH 

6. 

Hvis leder godkjenner journalposten mottar saksbehandler en oppgave av typen Godkjent til ekspedering i kurven Godkjent til ekspedering. 

Saksbehandler skal da ekspedere journalposten. Se kapittel "Ekspedere brev. "

SBH 

Leder behandler oppgaven i henhold til rutinen som er beskrevet i kapittel "Godkjenning av journalposter".