Saksbehandling foregår elektronisk og journalposter som krever godkjenning sendes til ansvarlig leder i form av en elektronisk oppgave av type Til godkjenning av leder før ekspedering ved behov. Rutinebeskrivelse og ansvarlig utførende
1.
|
Finn/skriv dokumentet som skal godkjennes
|
SBH
|
2.
|
Kontroller registrering og innhold før du sender til godkjenning. Journalstatus må være R (reservert) når du sender til godkjenning slik at leder eventuelt kan gjøre endringer eller tilføyelser ved behov.
|
SBH
|
3.
|
Opprett en oppgave på en av følgende måter: Klikk på FAb-knappen, velg oppgave Oppgavevinduet vil åpnes
- Velg mottaker av oppgaven
- Skriv eventuell merknad til leder
- Bekreft og send oppgaven ved å klikke på OK
|
SBH
|
4.
|
Ha oversikt over journalposter du har sendt til godkjenning i kurven Sendt til godkjenning. Her vil du se om journalposter blir liggende uten å bli fulgt opp.
|
SBH
|
5.
|
Hvis leder ikke godkjenner journalposten mottar saksbehandler en oppgave av type Ikke godkjent i kurven Mottatte oppgaver. Da må korrigeringer gjøres og rutinen for å sende til godkjenning utføres på nytt.
|
SBH
|
6.
|
Hvis leder godkjenner journalposten mottar saksbehandler en oppgave av typen Godkjent til ekspedering i kurven Godkjent til ekspedering. Saksbehandler skal da ekspedere journalposten. Se kapittel "Ekspedere brev. "
|
SBH
|
Leder behandler oppgaven i henhold til rutinen som er beskrevet i kapittel "Godkjenning av journalposter". |