Glemt Passord?

Papirpost

Papirpost/fysisk post mottas på rådhuset ca kl 08:00, og leveres av internbud. Poståpning gjennomføres normalt av 2 personer, og skal være ferdig innen kl 09:00. 

Grovsortering foretas, og post til virksomheter som skal ha post direkte fordeles rett i respektive hyller. Internpost, reklame, tidsskrift og andre trykksaker fordeles direkte til virksomhetene. Post som er feilsendt fra kommunen returneres til avsender/virksomhet av dokumentsenteret. Alle fakturaer skal åpnes, stemples og legges i posthyllen til regnskap 

Følgende skal normalt arkivbegrenses: 

(dvs holdes utenfor arkivet)

  • Trykksaker og publisert materiale, f.eks. på internett. 
  • Brosjyrer, reklame- og informasjonsmateriell. 
  • Kurs- og seminartilbud  
  • Generelle invitasjoner 

Post til følgende mottakere skal ikke åpnes, men fordeles direkte: 

  • Personlig adressert post  
  • Kemneren (legges i egen posthylle) 
  • PPK 
  • Barnevern 
  • Lørenskog kommunale pensjonskasse 
  • Alle kommunale foretak (KF) 
  • Post til virksomheter under helse og omsorg skal legges i egen internpost, all annen post ang. omsorg legges til tjenestetildeling 
  • Unntak:  
    • Boligkontoret  
    • Post fra offentlige instanser (Helsetilsynet, Pasient- og brukerombudet, Fylkesmannen, m.fl) åpnes av dagligarkivet og vurderes for journalføring (klagesaker) 
    • Post med uklar adressering 

Post til journalføring: 

Arkivverdig post skilles ut i en egen bunke, hvor hvert brev datostemples. La evt merknader/gule lapper eller konvolutter med merknader ligge ved dokumentet. Dersom man er usikker på om et brev skal journalføres eller ei, legges det sammen med øvrig arkivverdig post og gjennomgås i fellesskap. 

Postmottak utenom dokumentsenteret: 

Post som blir levert direkte til virksomheter eller saksbehandler, skal arkivvurderes av mottaker og mottaker må besørge registrering i sak/arkivsystemet. 

Mottak av mistenkelige pakker/brev:   

Se beredskapsplan