Tilbudene leveres på servicetorget, som fører en oversikt over hvem som leverer anbudet, dato og kl.slett. Det ligger en egen anbudsperm på servicetorget som inneholder dokumenter for bruk ved anbudsprosess.
- Anbudsliste: Her nedtegnes navn, dato og kl slett for mottatt anbud
- Kvittering på levert anbud: påfører sted, dato, kl.slett, og den som mottar anbudet signerer med navn.
- Mottaker av anbudet (på servicetorget) merker konvolutten som inneholder anbudet med navn, dato og kl.slett på konvolutt, og legger det på gitt sted.
- Konvoluttene med anbud samles opp og åpnes når fristen for innsendelse er ute.
- åpning av tilbudene foregår umiddelbart etter fristen utløp
- åpningen forestås av to medarbeidere, oftest den som er satt opp som kommunens kontaktperson i anbudsdokumentene, samt leder/annen medarbeider.
- Åpningsprotokoll føres og signeres av begge medarbeiderne. (se eget dokument: åpningsprotokoll)
- Kun «anbudsvinner» blir registrert inn i ESA, under gjeldende sak.
- Rutiner for registrering i ESA foreligger i eget dokument.
- Anbud bør legges i hvelv ved stengetid.
|
|