Glemt Passord?

Dokumentasjon som skal registreres og lagres

 
 

     

- All saksbehandling skal kunne dokumenteres.

- All dokumentasjon som ikke registreres i andre fagsystemer, skal registreres i WebSak.

Dokumentasjon som skal registreres er:

  • saksdokumenter (uavhengig av hvilket format det er produsert i)
  • opplysninger med dokumentasjonsverdi som viser/begrunner nødvendig grunnlag og beslutning i saksbehandlingen

 

Definisjon på saksbehandling: Vurdering av informasjon knyttet til en intern eller ekstern problemstilling og utarbeidelse av det nødvendige grunnlag for en beslutning eller et vedtak.

 

Definisjon på saksdokument:

    Et dokument som Færder kommune har

  • mottatt eller opprettet selv (regnes som opprettet når det er sendt til mottaker eller er ferdigstilt)
  • og som gjelder ansvarsområdet til Færder kommune.

Holdes utenfor registrering:

Masseprodusert og allment tilgjengelig materiale (reklame, årsrapporter fra andre, kursinvitasjoner, sakspapirer i andres offentlige utvalg, etc.) 

Lovgrunnlag for dokumentasjon av saksbehandling:

Forvaltningsloven gir saksbehandlingsregler og

Arkivloven gir regler om hva Færder kommune har plikt til å journalføre, arkivere (registreres og lagres) og arkivbegrense. Loven gir også krav til type system og rutiner ved bruk av elektronisk arkiv.

Offentleglova gir plikt til å følge arkivlovens regler om journalføring, samt en plikt til å gjøre offentlig journal tilgjengelig.