Ansvar: Dokumentsenteret har ansvar for kvalitetssikring av postlister før de publiseres på kommunens internettside. Postlistene består av journalførte inngående- og utgående dokumenter med tilhørende journalopplysninger. Dokumenter som er unntatt offentlighet eller under kategorien IP, blir ikke publisert. Dette sjekkes ved kvalitetssikring av postlister: - Tittel på saksnivå og journalpostnivå - Avsender/mottaker - Offentlighetsvurdering / IP-vurdering - Saksansvarlig og saksbehandler - Klassering - Sikre at det ikke ligger manuelt sladdede dokumenter Saker vi må søke opp og sjekke om det kan være personnummer/ kontonummer/ andre sensitive opplysninger: - Byggesaker - Vann og avløp - Rekvisisjon av oppmålingsforretning og matrikkelføring - Egenerklæring om konsesjonsfrihet - Erklæring om rettighet i fast eiendom - Søknad om tilskudd til vann og avløp - Parkeringsgebyr - Flyktninger fra Ukraina – Henvendelser - Årsrapporter/årsplaner barnehagene, skal skjermes dersom det inneholder navn på ansatte/tlf osv. Bilder av barn bør man også vurdere enkeltvis, Skjerming: UO1- §23 1.ledd Publisering av offentlig postliste Innsyn+ sørger for publisering av postlister. DRUM innhenting starter kl 06.00 og postliste publiseres i løpet av dagen den fjerde virkedagen etter journalføring. De publiserte postlistene ligger alltid ute på kommunens internettside, og alle dokumenter som ikke er unntatt offentlighet eller under kategorien IP- ikke publiser, kan søkes opp her: - Søk i postliste - Søk etter dokument eller arkivsak |