Glemt Passord?

Komité for Helse omsorg og velferd

Oppnevning:

Oppnevnes av kommunestyret

Periode:

for aktuell periode

Medlemmer:

inntil 8 medlemmer, alle kommunestyrerepresentantene skal være medlem i en komite. Leder i komiteen skal fortrinnsvis sitte i formannskapet.

Det velges også varamedlemmer til komiteen.                                 

Mandat:

Fagområdene for H.O.V; helse og omsorg, samt NAV (relatert til kommunale oppgaver).

Komiteen skal ha en overordnet oversikt over H.O.V sin virksomhet og resultatoppnåelse, samt budsjettmessige forhold. 

Det gis beskrivelse av mandat i forbindelse med tildeling av utredningsoppgaver, normalt etter vedtak i formannskapet og/eller kommunestyret, men også av ordfører og rådmann.

Komiteen har ikke beslutningsmyndighet, kun innstilling til formannskapet. Dersom saker skal sluttbehandles i kommunestyret, er det formannskapet som innstiller til kommunestyret på vanlig måte.

Organisering/avdelings-tilhørighet/sekretariat:

Komiteen oppnevner selv saksordfører som redgjør nærmer for saken i den videre behandlingen i formannskap og/eller kommunestyret.

Møtene fastsettes dels gjennom den årlige behandlingen av møteplanen for de folkevalgte organene. Ved behov kan komiteleder innkalle til møte. Møtene er for åpne dører jfr kommunelovens §3. Kunngjøres offentlig.

Arkivansvar:

Det føres referat fra hvert møte som anses som dokumenter i saken. Det opprettes en sak pr. kommunestyreperiode i ESA med kommunalsjef oppvekst som saksansvarlig.

Oppbevaring:

Elektronisk arkivering i sak/arkivsystemet ESA, under arkivdel FELLES.

Øvrig ansvar/evt.: