Post blir hentet uåpnet fra servisetorget. Posten åpnes av 2 personer på avdeling for skatt. All post (unntatt oppgjørsliste uttrekk som behandles av egen saksbehandler i avd.), blir registrert på skatteyter i fagsystemet SOFIE og deretter arkivert i egen ordner for "inngående post" sortert etter dato for når saken er registrert i SOFIE. E-post blir registrert på samme måte. Skatteoppkrever leverer eventuell post som skal journalføres i ESA til postmottak. Det føres daglig liste over mottatt verdipost, også de dager det ikke er verdipost. Listen undertegnes av de to som åpnet posten. Alle utgående brev og tiltak lagres elektronisk i skatteregnskapet SOFIE. I tillegg blir kopi av brev og e-poster som skatteoppkrever sender, arkivert i brevordner etter dato. Kommunestyret vedtok i møte 18.06.2018 sak 33/18 at det delegeres myndighet etter kommuneloven §28b; skatteoppkreverfunksjonen inkludert innfordring utføres av Vestre Toten kommune. Se også sak 17/1857 i ESA. |