Glemt Passord?

Postrutiner mellom kommunene Ørland og Bjugn

FELLES RUTINER - BJUGN OG ØRLAND KOMMUNER - POST-/ARKIVBEHANDLING SAMLOKALISERINGS PROSJEKTER

 

Behandling arkivmateriell:

Så lenge våre samlokaliseringsprosjekter tilhører to adskilte organer skal alt arkivmateriale behandles etter proveniensprinsippet, dvs. at alt arkivmateriale skapt av et organ tilhører og arkiveres i det organet det er skapt.

  • Objektarkiv som avdelingen/saksbehandler må ha med seg til samlokaliseringsstedet, skal føres på utlån, utlånsliste utarbeides og arkivet returneres til opprinnelig eier ved bortsetting.
  • Emnearkivene blir stående i sitt opprinnelig organ, utlån av saksmapper/dokumenter føres på utlån i sakssystemene og oversendes saksbehandler som normalt uavhengig av hvor de jobber.
  • Saksbehandler har det hele og fulle ansvar for egne saksmapper så lenge de har dem på utlån, for orden i saksmappen og for retur til riktig arkivskaper ved ferdig behandling.

 

Postforsendelsen mellom kommunene:

Intern/ekstern post til samlokaliseringsavdelingene behandles fortsatt på samme vis som tidligere. Post/arkivavdelingene i hver kommune tar seg av videre forsendelse 1 gang pr. dag til samlokaliseringskommunen i egen merket og låst koffert.

  • Vi bruker en og samme koffert til alle samlokaliseringsprosjektene ved forsendelser
  • Posten sorteres i "mapper" som er merket med avdeling/seksjon.
  • Arkivmateriell sendes i samme koffert i egen mappe merket "arkiv".
  • Ørig post legges i samme koffert og fordeles til sine respektive avdelinger