Glemt Passord?

Endringer i organisering og ansvar

Organisasjonen fram til 1.12.1995

  • Rådmann, Stab og fellestjenester, Etater: Kulturetaten, Skoleetaten, Teknisk etat og Helse- og sosialetaten. Hver etat (unntatt kultur) har egen stab.

Organisasjonsendring 1.12.1995

  • To ledelsesnivåer: Rådmann med strategisk ledelse og virksomheter med drift/operativ ledelse. Hver avdeling, bla skoler og barnehager er alle egne virksomheter, til sammen 37. 

Organisasjonsjustering 1.1.2000

Antall virksomheter reduseres til 7 som følger:

  • Skolene samles under en virksomhetsleder for skole
  • Barnehagene samles under en virksomhetsleder for barnehage
  • Helsestasjon
  • Landbruk
  • Teknisk
  • Sosial og barnevern
  • Pleie og omsorg

Organisasjonsendring 1.1.2010

  • Det etableres to myndighetsnivå i organisasjonen; strategisk ledelse og tjenesteytende resultatenheter.
  • Kommunens strategiske ledelse skal bestå av rådmann, kommunalsjefer for henholdsvis oppvekst og kultur, teknisk og næring, helse og omsorg, og stabsjef.
  • Det etableres et tydelig skille mellom strategisk ledelse, tjenesteytende resultatenheter og stab/støtte.

Organisasjonsjustering 1.4.2012

  • Servicetorget legges ned. IKT, resepsjon, dokumentsenter(arkiv) og personal samles i organisasjonsenheten.

Økonomi

  • 1.1.2014 ble Odal økonomikontor opprettet. Lønn og økonomi i Sør- og Nord-Odal slås sammen, med Nord-Odal som vertskommune. 

Barnevern

  • I 2008 ble barnevernet skilt ut fra sosial, som egen avdeling. 
  • 1.1.2014 ble Odal barnevern opprettet. Barneverntjenesten i Sør-og Nord-Odal slås sammen, og med Sør-Odal som vertskommune. Skanning av dokumenter tas i bruk.
  • 1.5.2016 går barnevernet over til fullelektronisk arkiv og tar i bruk elektronisk SvarUt.

Integreringsenheten

  • 1.5.2016 åpnes Integreringsenheten, som skal ta i mot og integrere flyktninger i kommunen.