Følgende arbeidsfordeling mellom arkiv og saksbehandler skal gjennomføres når det gjelder registrering av bygge- og delingssaker Arkivets ansvar (registrere nødvendige journalopplysninger)
- opprette ny sak (se: egne registreringsregler for bygge- og delingssaker)
- velge mappetype
- registrere tittel
- velge arkivdel og ordningsverdier. HUSK: Ved fradeling, skal saken klasseres på hovedbruket! Nye gbnr som sekunærkoder!
- opprette inngående journalpost (JP)
- registrere dokumenttype, dato og innholdsbeskrivelse
- registrere dokumentkategori
- registrere avsender (vanligvis ansvarlig søker eller tiltakshaver hvis ansvarlig selv)
Saksbehandlers ansvar
- registrere alle andre tilleggsopplysninger som er relevante for saken.
(Når mappetype BS/DS settes på saken, vil det legges på en ekstra fane på saksnivå (Kartforretning/Byggesak). Under denne fanen skal det registreres generelle opplysninger om bygge-/delingssakene.) |