Glemt Passord?

Registrering av bygge- og delingssaker

Følgende arbeidsfordeling mellom arkiv og saksbehandler skal gjennomføres når det gjelder registrering av bygge- og delingssaker

Arkivets ansvar (registrere nødvendige journalopplysninger)

  • opprette ny sak (se: egne registreringsregler for bygge- og delingssaker)
  • velge mappetype
  • registrere tittel
  • velge arkivdel og ordningsverdier. HUSK: Ved fradeling, skal saken klasseres på hovedbruket! Nye gbnr som sekunærkoder!
  • opprette inngående journalpost (JP)
  • registrere dokumenttype, dato og innholdsbeskrivelse
  • registrere dokumentkategori
  • registrere avsender (vanligvis ansvarlig søker eller tiltakshaver hvis ansvarlig selv)

Saksbehandlers ansvar

  • registrere alle andre tilleggsopplysninger som er relevante for saken.

(Når mappetype BS/DS settes på saken, vil det legges på en ekstra fane på saksnivå (Kartforretning/Byggesak). Under denne fanen skal det registreres generelle opplysninger om bygge-/delingssakene.)