Organisering av arkivtjenestenArkivtjenesten i Alstahaug kommune er organisert som en sentralisert arkivtjeneste med et felles postmottak. AnsvarligeArkivleder er leder for kommunens arkivtjeneste og faglig overordnet for arkivpersonalet i kommunen. Arkivleder har det faglige ansvaret for utøvelsen av arkivoppgavene i kommunen Arkivtjenestens ansvar for utførelse av oppgavene er å:Sørge for at arbeidsoppgavene til enhver tid blir utført på en rasjonell og effektiv måte slik at brukerne får den service og de tjenester de har krav på Registrere og skanne inngående brev og andre forespørsler utenfra og kontrollerer at de blir besvart (journalføring og restansekontroll) Sikre at arkivet dokumenterer en saksopprinnelse (inngående dokument), saksbehandlingsprosessen (interne dokumenter, kommentarer, utredninger, osv) og resultatet av behandlingen (vedtak, avtaler, kopier, oppfølging) Sørge for å ta vare på dokumentasjon av arkivrutiner, arkivsystem og informasjonsbærere Arkivleder har det daglige ansvaret for at postbehandlingen og arkivleggingen skjer i samsvar med reglene i aktuelle lover og forskrifter |