1. INNLEDNING Arkiv og saksbehandlingsrutiner for Gamvik kommune skal gi en oversikt over arkiv, post/journalføring, saksbehandling og utvalgsarbeid. Den enkelte virksomhet i Gamvik kommune plikter å være kjent med og følge disse rutinene. Det gis opplæring og der er en brukerhåndbok som kan brukes som oppslagsverk i det daglige arbeidet med ACOS websak. 1.1.FORORD Alle saker som skal behandles politisk eller administrativt i kommune, skal følge dette reglementet. Saker skal opprettes i ACOS websak. Gamvik kommune har fullført saksbehandling, dette innebærer at saksfremlegget følger alle utvalgsbehandlinger som er satt opp. Alle ansatte i Gamvik kommune som arbeider med saksbehandling eller kontorrutiner, plikter å gjøre seg kjent med og følge disse retningslinjene. Leder er ansvarlig for at nyansatte får nødvendig opplæring. Arkiv- og saksbehandlingsrutiner for Gamvik kommune er utarbeidet i samsvar med generelle krav i Arkivloven, Kommuneloven, Offentlighets- og Forvaltningsloven. De følgende retningslinjer for saksbehandlingen i Gamvik kommune har status som internt reglement, vedtatt av kommunedirektøren.
|