Glemt Passord?

PERIODISERING

Arkivordningen i kommunen bygger på fireårige arkivperioder. Skillet mellom arkivperiodene går ved årsskiftet etter at det nyvalgte kommunestyret har trådt i funksjon.

Ved overgang til ny arkivperiode skal arkivet deles. Den praktiske gjennomføringen av delingen bør skje senest ett år etter at en arkivperiode er avsluttet, og skal gjøres på følgende måte:

1. Møtebøker: Innkallinger og møteprotokoller blir skrevet ut for hvert møte og satt i perm. Etter endt periode skal de bindes inn på forsvarlig måte og overføres til bortsettingsarkivet. Det må aldri limes eller tapes inn referater i protokoller.

2. Saksarkivet: De avsluttede sakene fra siste arkivperiode skal skilles ut, pakkes i arkivbokser og overføres til bortsettingsarkivet. Hvis det er i hyppig bruk, kan bortsettingsmaterialet plasseres i et arkivskap i et kontorlokale.

Periodiseringen fører til at arkivet blir delt i tre:

Dagligarkivet, som inneholder arkivdokumenter som har vært i bruk i inneværende arkivperiode.

Bortsettingsarkivet, som inneholder arkivdokumenter som har vært i bruk i tidligere arkivperioder, men som ikke er avlevert til fjernarkivet.

Fjernarkivet er siste stoppested for arkivdokumentene og felles for hele kommunen.